Klarnas retningslinjer for kjøperbeskyttelse
Hvis det er et problem med et kjøp du har gjort ved å bruke én av Klarnas betalingsmetoder, vil Klarnas kjøperbeskyttelse støtte deg om du må innlede en tvist med en forhandler. Finn ut hvordan denne prosessen fungerer nedenfor, inkludert informasjonen du vil måtte oppgi til Klarna, og når du skal rette spørsmålene dine til forhandleren.
Når du har rapportert et problem ved å følge stegene nedenfor, vil Klarna sette betalingen din på pause inntil problemet er løst. Hvis du har betalt for et kjøp på forhånd, helt eller delvis, vil vi refundere betalingen din hvis tvisten løses i din favør. I tilfelle av refusjoner, vil vi sende midlene til den samme kilden du brukte for å utføre betalingen din.
Klarnas kjøperbeskyttelse er her for å forsikre deg om at du kan handle trygt og sikkert med Klarna.
Merk at om du har rettigheter som faller under obligatorisk forbrukerbeskyttelseslovgivning – og som går lenger enn det som er dekket av kjøpsbeskyttelsen – blir disse rettighetene ikke påvirket av denne policyen.
Denne policyen er i effekt for alle ordrer gjort etter 13/04/2022.
Hvis du ønsker å returnere alle eller noen av varene du har kjøpt:
Rapporter returen til Klarna. Finn kjøpet ditt i Klarna-appen og trykk på «Rapporter en retur». Hvis du trenger hjelp, kontakt vår kundeservice.
Returner varene. Returner varene så snart som mulig – og sørg for å følge forhandlerens returpolicy. VIKTIG: Behold retursporingsinformasjonen, og ha den klar til å dele hvis vi ber om den.
Hvis returen ikke blir løst i tide, vil vi be om noe informasjon fra deg (så som retursporingsinformasjonen) og støtte deg i å løse saken. Hvis du ikke fulgte forhandlerens returpolicy, og forhandleren derfor ikke aksepterer returen, vil vi reaktivere betalingsforpliktelsene dine og du må betale Klarna for kjøpet du gjorde.
Hvis varene eller tjenestene dine ikke blir levert:
Rapporter problemet til Klarna. Sørg for at du har ventet lenge nok til å motta kjøpet ditt. Logg inn på Klarna-appen – eller nettportalen – og finn kjøpet du ønsker å bestride. Velg «Rapporter et problem» fra de oppgitte alternativene. Sikre at du tillater at varene og tjenestene kan bli levert i samsvar med informasjonen forhandleren gir deg. Merk også at du – avhengig av forhandleren – kan måtte betale et returgebyr hvis du ikke henter varene.
Kontakt forhandleren for å løse problemet. Kontakt forhandleren du gjorde kjøpet fra, og be om hjelp til å løse problemet. Bare forhandleren kan hjelpe deg med å finne manglende varer og løse problemer med leverte varer eller tjenester. Når problemet er løst, returner til Klarna-appen eller nettportalen og lukk tvisten.
Har du fortsatt problemer? Vi skal hjelpe deg. Ikke bekymre deg – hvis det tar lang tid å finne en løsning eller løse et problem vil Klarna støtte deg. Vi vil kontakte forhandleren for å be om bevis, så som sporingsinformasjon og bevis på levering, for å kunne løse tvisten.
Hvis varene eller tjenestene dine er defekte:
Rapporter problemet til Klarna. Logg inn på Klarna-appen – eller nettportalen – og finn kjøpet du ønsker å bestride. Velg «Rapporter et problem» fra de oppgitte alternativene.
Kontakt forhandleren for å løse problemet. Kontakt forhandleren du gjorde kjøpet fra, og be om hjelp til å løse problemet. Kun forhandleren kan hjelpe deg med å løse problemer med defekte varer eller tjenester. Når problemet er løst, returner til Klarna-appen eller nettportalen og lukk tvisten.
Fungerer det ikke? La oss hjelpe. Ikke bekymre deg – hvis det tar lang tid å finne en løsning eller løse et problem vil Klarna støtte deg. Derfor, sørg for at du har bevis på at du kontaktet forhandleren for å løse problemet direkte. Når vi har mottatt beviset ditt, vil vi kontakte forhandleren for å be om respons fra deres side for å kunne løse tvisten.
Hvis du betalte forhandleren ved et uhell:
Rapporter problemet til Klarna. Logg inn på Klarna-appen – eller nettportalen – og finn kjøpet du ønsker å bestride. Velg «Rapporter et problem» fra de oppgitte alternativene.
Kontakt forhandleren for å løse problemet. Kontakt forhandleren du gjorde kjøpet fra, og be om hjelp til å løse problemet. Hvis du har betalt forhandleren, be dem om å justere ordren i Klarna-systemene. Når problemet er løst, returner til Klarna-appen eller nettportalen og lukk tvisten.
Fungerer det ikke? Ta kontakt med oss – vi skal hjelpe deg. Ikke bekymre deg – hvis det tar lang tid å finne en løsning eller løse et problem vil Klarna støtte deg. Derfor, sørg for at du gir oss informasjon med hensyn til kontoen du gjorde betalingen til. Når vi har mottatt beviset ditt, vil vi kontakte forhandleren for å be om respons fra deres side for å kunne løse tvisten.
Vi er glade for at vi kunne hjelpe deg. Takk for tilbakemeldingen din!
Vennligst gi oss tilbakemelding eller spør oss via:
- +46 8 522 100 50
- Chat with us
- Send a mail
Les og oppdag mer om vår rullator av premium kvalitet
Ønsker du å vite mer? Under finner du alt du trenger å lære om våre Veloped og Walkers rullatorer