Vilkår & betingelser   (NO)

Disse kjøpsvilkår og betingelser gjelder når du som forbruker (heretter referert til som «du») bestiller varer fra Trionic Sverige AB (organisasjonsnummer 556698-1527) fra Trionics nettsted. Ved å kjøpe fra oss godtar du disse vilkår og betingelser. For å kunne fullføre en bestilling på nettstedet til Trionic må du være minst 18 år gammel. Trionic forbeholder seg retten til å endre kjøpsvilkår og betingelser ved behov, uten å informere deg på forhånd. Gjeldende versjon av vilkår og betingelser som vedrører din bestilling, er den som er tilgjengelig på nett på det tidspunktet du bestiller.

Priser

Alle priser oppgitt på våre sider er uten merverdiavgift, importavgift og fraktkostnader. Det tilkommer også merverdiavgift på fraktkostnaden. Alle bestillinger over 200,00 EUR inkluderer gratis frakt innen EU, og til Norge.

Bestilling

Du kan bestille på nett fra nettbutikken vår, via telefon +46-8- 522 100 50, eller via e-post til support@trionic.com.

Betaling

Kundene kan velge mellom følgende betalingsmetoder:

Kredittkort

Kredittkort er den mest brukte nettbetalingsmetoden i verden. Kunder får en kredittgrense og betaler tilbake hele beløpet de har brukt i løpet av en periode på én gang, vanligvis på slutten av måneden.

Bruk av debet- og kredittkort fungerer på samme måte. Men i motsetning til kredittkort, belastes kundens bankkonto direkte ved bruk av debetkort. Noen kunder foretrekker denne betalingsmåten, fordi de kan følge bruken av kortet i sanntid.

Trionic støtter alle verdens ledende kreditt- og debetkort. For øyeblikket støtter vi følgende:

  • Visa
  • Mastercard
  • American Express
  • Cartes Bancaires
  • CartaSi

Alle transaksjoner sendes via SSL (Secure Sockets Layer), som er ekstremt sikkert og kryptert. Ingen kredittkortnumre lagres. Vi bruker det siste innen sikkerhetsteknologi (3D-sikker) når det gjelder online kredittkortbetalinger.

PayPal

Betale raskt og trygt med PayPal. Du kan velge å betale fra PayPal-saldoen din eller via et kredittkort knyttet til PayPal-kontoen din.

Paypal tilbyr en rekke betalingsalternativer når du bruker Paypal-betalingsalternativet:

  • Betal direkte – Bruk ditt debet-/kredittkort eller bankkonto for å betale via PayPal
  • Paypal-saldo - Du kan betale med en saldo hvis du har en PayPal-saldo.

Klarna – Betal innen 30 dager

Med Klarnas «30-dagers betalingsfrist» mottar du bestillingen på forhånd og du har opptil 30 dagers betalingsfrist uten renter og gebyrer. Hvis bestillingen din kvalifiserer for «30-dagers betalingsfrist», ser du denne opsjonen ved betaling. Så snart butikken sender bestillingen din, vil du motta en e-post fra Klarna som beskriver betalingsbetingelsene dine.

Les de senere på 30 dagers vilkår og betingelser

Klarna – Del opp kjøpet

Med Klarnas «30-dagers betalingsfrist» mottar du bestillingen på forhånd og du har opptil 30 dagers betalingsfrist uten renter og gebyrer. Hvis bestillingen din kvalifiserer for «30-dagers betalingsfrist», ser du denne opsjonen ved betaling. Så snart butikken sender bestillingen din, vil du motta en e-post fra Klarna som beskriver betalingsbetingelsene dine.

Les Betal senere i vilkår og betingelser

Trustly – Bankoverføring

Trustly er en global leder innen Open Banking, og er en konto-til-konto betalingsplattform som lar forbrukere betale bedrifter direkte fra bankkontoene deres. Det er en rask, sikker betalingsmåte som er til fordel for både bedrifter og forbrukere.

Brukere kan foreta nettbetalinger direkte fra bankkontoene sine ved å velge Trustly som betalingsalternativ under kassen. Når den er valgt, autentiserer brukerne transaksjonen gjennom nettbankplattformen deres, og Trustly behandler betalingen i sanntid og overfører midler direkte til selgeren.

Forskudd/forskuddsbetaling

Etter at du har lagt inn bestillingen, mottar du en e-post med betalingsinstruksjoner og et kontonummer. Når vi har mottatt betalingen din, sendes bestillingen din.

Frakt

Vi sender varene våre med post eller DHL/UPS. Leveringstid er vanligvis inn tre (3) arbeidsdager fra bestillings- eller kjøpsdato. Alle våre forsendelser er forsikret under frakt. Pass på å undersøke forsendelsen rett etter mottak for eventuelle transportskader. Alle rapporter transportskader må sendes inn til fraktselskapet innen 24 timer. Du vil motta en bekreftelse på rapporten din, som du videresender til oss sammen med originalemballasjen og en kopi av fakturaen din. Kontakt oss før du returnerer produktet.

UPS pengene-tilbake-garanti

For visse tjenester og utvalgte destinasjoner tilbyr UPS en gratis pengene-tilbake-garanti. For å finne ut om det gjelder forsendelsen din, gå til «Beregn leveringstid» i enten frakt- eller ressursseksjonen på www.ups.com og tast inn forsendelsesdetaljene dine. Alternativt får du denne opplysningen ved å kontakte din lokale UPS kundeservice.

UPS pengene-tilbake-garantien gjelder ikke for overdimensjonerte pakker (kjøp som inneholder enten en Veloped eller Walker) og disse forsendelsene dekkes ikke av pengene-tilbake-garantien.

Angrerett

Ifølge loven om fjernsalg og avtaler inngått utenfor fast forretningssted, har du som kunde rett til å kansellere kjøpet ditt innen 14 dager etter at du har mottatt produktet og uten å oppgi noen spesiell grunn. Din rett til å angre et varekjøp begynner idet du gjør bestillingen din og slutter 14 dager etter at du mottar varene dine. Du har deretter ytterligere 14 dager på deg til å faktisk sende varene tilbake til Trionic.

Dette forutsetter at produktet og originalinnpakningen er i uendret stand, dvs. ubrukt og ikke ødelagt eller skadet. Du må ikke bruke produktet, men du kan selvfølgelig undersøke det forsiktig. Vi forbeholder oss retten til å kreve kompensasjon dersom produktet har blitt brukt på en mer utstrakt måte, eller hvis det har blitt skadet. Vennligst merk også at dersom verdien av varene er redusert som resultat av at du har håndtert varene mer enn nødvendig (mer enn du ville gjort i en butikk), kan vi eventuelt også trekke en sum som tilsvarer verdiforringelsen.

Du kan angre kjøpet ditt enten muntlig/skriftlig (per telefon, brev eller e-post), eller ved å returnere varen. Retten til å angre kjøpsavtalen gjelder tidligst fra tidspunktet da kjøpsavtalen trådte i kraft og du mottok denne informasjonen. Retten til å kansellere kjøpsavtalen forutsetter at produktet, eller meldingen om at kjøperen benytter seg av angreretten, sendes i rett tid. Meldingen, eller varen som skal returneres, må sendes til:

Trionic Sweden AB
Märstagatan 8
753 23 Uppsala
Sverige

support@trionic.com
+46 8 522 100 50

Fraktkostnader refunderes ikke

Hvis du får en refusjon, vil fraktkostnadene bli trukket fra refusjonen din. For små bestillinger under 200 euro kan selger bestemme at kunden må stå for fraktkostnadene ved retur av en vare Frakt- og håndteringskostnader refunderes ikke.

Eierrettigheter

Varene forblir Trionic Sverige AB`s eiendom inntil fullstendig betaling er mottatt.

Garanti

Trionic Sverige AB tilbyr en garantiperiode for totalt 10 år på alle Velopeder og Walkere. Garantien gjelder ikke for deler/komponenter utslitt på grunn av normal slitasje (f.eks. men ikke begrenset til: dekk, slanger og bremser). Vår garanti er gyldig fra kjøpsdato og gjelder kun for den opprinnelige kjøperen av produktet. Lakkskader dekkes ikke av garantien. Vi forbeholder oss retten til å reparere ødelagte produkter, eller erstatte dem med en nyere modell. Garantien dekker ikke skade forårsaket av feil eller uspesifisert bruk, for eksempel - men ikke begrenset til: forsømmelse (manglende pleie og vedlikehold), transport og overdreven bruk i tillegg til endring av produktet og/eller dets komponeneter. Garantirettighetene er begrenset til tidligere nevnt person, og eventuelle transportkostnader er ikke inkludert.

Feil og mangler

Trionic Sverige AB tar forbehold om det kan være mulige feil på selskapets nettsted. Trionic Sverige AB forbeholder seg retten til å endre innhold, inkludert - men ikke begrenset til: priser, tekniske spesifikasjoner og produkttilbud uten foregående varsel. Trionic forbeholder seg retten til å avslutte salg av produkter i tillegg til å endre produktene tilbudt fra egen lagerbeholdning.

Force Majeure

Hvis en part forhindres til å oppfylle sine forpliktelser på grunn av omstendigheter parten ikke råder over - som lynnedslag, arbeidskonflikter, brann, endringer i offentlige bestemmelser, statlig intervensjon i tillegg til feil eller forsinket fra underleverandører på grunn av nevnte omstendigheter - skal det vurderes grunner for forlengelse i tillegg til lettelser fra skader og andre mulige konsekvenser.

Beskyttelse av personlig informasjon

All personlig informasjon behandles i henhold til GDPR. Nødvendige data for å fullføre transaksjonen er lagret og sendt, i forbindelse med levering, til bedriftens underleverandører. Les mer om retningslinjene våre for personvern.

Brukerkontoer

Når du oppretter en konto hos oss, må du gi oss informasjon som er presis, fullstendig og aktuell på ethvert tidspunkt. Det anses som et brudd på vilkårene dersom dette ikke gjøres, noe som kan medføre at din konto på vårt nettsted termineres umiddelbart.

Du er ansvarlig for å beskytte passordet du bruker for å få tilgang til tjenesten og for eventuelle aktiviteter eller handlinger med ditt passord, uansett om ditt passord gjelder vår tjeneste eller en tredjeparts tjenester på sosiale medier.

Du samtykker i å ikke dele ditt passord med noen tredjepart. Du må varsle oss omgående hvis du blir oppmerksom på et sikkerhetsbrudd eller uautorisert bruk av din konto.

Du kan ikke bruke navnet til en annen person eller enhet eller som ikke er lovmessig tilgjengelig for bruk, et navn eller varemerke som er underlagt en annen person eller enhets rettigheter og du ikke har nødvendig tillatelse til å bruke, eller et navn som på annen måte er krenkende, vulgært eller obskønt.

Immaterielle rettigheter

Uten innvirkning på eventuelle mer spesifikke bestemmelser i disse vilkårene, så er eventuell opphavsrett som kopirettigheter, varemerkerettigheter, patentrettigheter og designrettigheter knyttet til dette nettstedet tilhører i sin helhet eieren eller dennes lisenshavere og er beskyttet av gjeldende lover eller internasjonale avtaler knyttet til opphavsrett.

Alle varemerker – nominelle eller figurative – og alle andre merker, varebetegnelser, tjenestenavn, merkenavn, illustrasjoner, bilder eller logoer som forekommer i forbindelse med dette nettstedet er, og forblir, den eksklusive eiendommen til eieren eller dennes lisenshavere og er beskyttet av gjeldende lover eller internasjonale avtaler knyttet til opphavsrett.

Tvister og valg av jurisdiksjon

Svensk lov gjelder for disse vilkår og betingelser. I tilfelle av en tvist refererer vi først til Allmänna Reklamationsnämnden (ARN), og følger alltid deres anbefalinger. I tilfelle eventuelle tvister, kan du lese mer her: ec.europa.edu/odr

Atskilt ugyldighet

Hvis en bestemmelse i disse vilkårene anses å være eller blir ugyldig eller ikke-gjennomførbar ut fra gjeldende lov, skal denne ugyldigheten eller ikke-gjennomførbarheten ikke ha noen innvirkning på de øvrige bestemmelsene, som forblir gyldige og effektive.

Tolkning av oversettelse

Disse vilkårene kan ha blitt oversatt dersom vi har gjort dem tilgjengelige for deg. Du samtykker i at den opprinnelige engelske teksten skal være gjeldende i tilfelle en konflikt.

Entreprenører

Trionic Sverige AB
Märstagatan 8
SE-753 23 Uppsala

Sverige

MVA ID-nr:: SE556698152701

Siste oppdatering: 31 mar. 2025


Brukeromtaler    

  • Rullator Walker 12"…

    Jeg har lenge lett etter den rette rullatoren som kan brukes til å gå på ujevnt underlag med. Mannen min har Parkinsons, og han kan ikke ta et eneste skritt uten en rullator. Vi er veldig fornøyd med denne modellen. Nå har vi mange flere muligheter n…

  • Holder uværet unna!…

    Hatt det i noen måneder nå, lett å sette på, klipsene er lette å sette på og gir det en god beskyttelse mot vær og vind.…

  • Grundig testet av både hjerte og nyrer.…

    Jeg har hatt min Veloped Tour 14" siden begynnelsen av juli 2018

    På Internett kom jeg over hjemmesiden til Trionic i Sverige. Jeg bestilte katalogen som kom etter 3 dager.

    Gjennom de 30 årene jeg jobbet som sykepleier, hadde jeg en god oversikt…

  • Jeg er glad jeg kjøpte denne dyre rullatoren…

    Jeg har ingenting å klage over, jeg er helt fornøyd. I en alder av 91 år og med noen få plager tar jeg mine raske turer hver dag for å få i gang sirkulasjonen. (Jeg kunne ikke gå raskt med min gamle rullator. ) Å laste den inn i bilen er ikke noe pro…

  • S U P E R !…

    Frakt og leveringen av vår Veloped Trek M 14" gikk på 3 dager!
    Så det gikk veldig fort!

    Velopeden vår var godt pakket og hadde ingen skader da vi pakket den ut! Vi hadde heller ingen problemer med monteringen! Se videoer på YouTube.

    Velopeden …

  • Et godt kjøp…

    Jeg har hatt min Veloped siden julen 2021. Jeg pakket den ut og satte den sammen selv. Siden den gang har jeg gått mange kilometer i skogen, over bakker og heier. Hvis det ikke regner går jeg 4-5 km hver dag uten å bli sliten og uten å stoppe og håpe…

  • Velopeden har forandret livet mitt - Jippi!…

    En sykkelulykke for fire år siden gav meg en så dårlig balanse at jeg slet med å gå med stokk. Faktisk ble jeg svært motvillig til å gå selv korte avstander. Det finnes denne røde standardrullatoren som mange eldre mennesker bruker, men jeg ønsket no…

  • Et nytt liv for min mor!…

    Aldri før i mitt liv har jeg kunnet gi en slik vakker gave. Det er ikke selve utstyret, men hva utstyret har gjort mulig for henne igjen... turer ute i naturen... hun har blitt en ny person siden hun fikk gå på tur med velopeden. Det åpner en ny livs…

    Veloped Sport 12er M sort/hvit/hvit
    av Christiane Wenckheim
  • Jeg er 37 med primær progressiv MS...…

    Jeg er 37 med primær progressiv multippel sklerose. Jeg har brukt rullatorer i 3-4 år. De er flotte for innendørs bruk, men feiler helt når underlaget er alt annet enn flatt.

    For å holde kunne holde meg mobil må jeg gå regelmessig. Jeg lette etter…

Abonner på nyhetsbrev