Hvorfor mislyktes kortbetalingen min?
Nedenfor forklarer vi noen årsaker til at kortbetalingen din kan mislykkes.
Transaksjonen ble avvist av autorisasjonssystemet
I dette tilfellet vil du se en feilmelding som sier: Transaksjon avslått av bankens 3D Secure autorisasjonssystem. Du har ikke blitt belastet. Prøv på nytt eller endre betalingsmåten hvis problemet vedvarer.
Dette betyr at banken eller kredittkortleverandøren din har avvist betalingen under 3D Secure-verifiseringsprosessen, men dessverre ikke lar oss få vite hvorfor. Det betyr ikke nødvendigvis at du ikke har nok midler på kontoen din eller at kortet ditt er sperret, men det er best å kontakte banken din for å finne ut mer.
Når du kontakter banken din, sørg for å fortelle dem at kortet ditt ble avvist mens du prøvde å autorisere en betaling via 3D Secure, slik at banken vet hvor problemet er.
Brukerautentisering mislyktes
I dette tilfellet ville du ha sett en feilmelding som sa:
Transaksjonen ble avvist: autentisering mislyktes. Du har ikke blitt belastet. Prøv igjen eller kontakt banken din hvis problemet vedvarer. Alternativt kan du endre betalingsmåten.
Dette kan skje av flere grunner:
- Engangs-PIN-koden som ble sendt fra banken din ble angitt feil.
- Du mottok ikke OTP- eller autorisasjonsmeldingen fra banken din for å godkjenne transaksjonen.
- OTP- eller autorisasjonsmeldingen som ble sendt fra banken din ble ikke angitt eller godkjent innenfor det påkrevde tidsramme.
- Kortet ditt er ikke registrert i 3D Secure.
Hvis du ikke mottar engangskoden eller godkjenningsmeldingen for å godkjenne transaksjonen, vennligst kontakt banken din for å gi dem beskjed. Du bør motta dette fra banken eller kredittkortleverandøren din på SMS eller e-post.
Hvis du tror du nettopp har skrevet inn engangskoden feil eller ikke har skrevet den inn i tide på 3D-en Sikker side, så foreslår vi at du bare prøver å betale på nytt.
Hvis du aldri har brukt kortet ditt til en online kjøp før, er det mulig kortet ditt ikke er registrert i 3D Secure, i så fall bør du kontakte banken din og be dem om å registrere kortet ditt. Det er veldig raskt og lønnsomt å gjøre det, ettersom alle nettsteder og selskaper nå er pålagt å bruke 3D Secure for nettbetalinger.
Ugyldig CVV
I dette tilfellet ville du ha sett en feilmelding som sa:
Transaksjonen ble avvist: ugyldig CVV-nummer. Vennligst prøv igjen med riktig CVV-nummer. Alternativt kan du endre betalingsmåten.
CVV-nummeret blir også noen ganger referert til som CID/CVC-nummeret eller sikkerhetskoden. For Visa og Mastercard er dette de tre siste sifrene på baksiden av kortet ditt. For American Express er dette det lille 4-sifrede nummeret over kortnummeret på forsiden.
Hvis betalingen mislykkes på grunn av dette, må du bare prøve betaling på nytt og bare vær sikker på at du skriver inn riktig nummer i CVV-feltet.Ugyldig utløpsdato
I dette tilfellet ville ha sett en feilmelding som sa:
Transaksjonen ble avvist: feil utløpsdato. Prøv å betale på nytt med riktig utløpsdato for kortet (MM/ÅÅ). Alternativt kan du endre betalingsmåten.Kortets utløpsdato er oppført på forsiden av kortet ditt i formatet MM/ÅÅ. Kortet ditt kan bli avvist hvis du angir feil utløpsdato, men det vil også bli avvist hvis utløpsdatoen allerede er passert.
Hvis du bare har angitt feil utløpsdato, vi foreslår at du bare prøver å betale på nytt. Hvis det ser ut som om kortet ditt er utløpt, vil du dessverre ikke kunne bruke det kortet til betaling. I stedet kan du enten bytte betalingsmåte eller kontakte banken din for å bestille et nytt kort.
Betalingen din kan også mislykkes hvis:
- Du har ikke nok midler på kontoen din.
- Kortet ditt har blitt blokkert fra å foreta kjøp på nettet.
- Vi er basert i Sverige. Hvis du bruker kortet ditt på et internasjonalt nettsted, kan det hende du må kontakte banken din for å fortelle dem at du betaler på et svensk nettsted. Ellers kan de mistenke svindel og avslå betalingen.
- Du opplever nettverksproblemer; Spesielt 3D Secure kan være ganske kresen, og en dårlig internettforbindelse kan forhindre at 3D Secure-siden ber banken din sende deg en engangs-kode for å godkjenne transaksjonen, eller til og med forhindre at siden lastes inn i det hele tatt.
- Du har trykket "tilbake" i nettleseren din eller lukket Trionic-fanen eller -vinduet førdu fullførte betalingen. Du bør bare anta at betalingen har vært vellykket hvis du ser Trionic Bestillingssuksess-side. Husk at om du får en SMS fra banken din om at midler er reservert, er det ikke sikkert at betalingen var vellykket. Disse er vanligvis kun ment å varsle deg om at midler er reservert fra kontoen din, men ennå ikke er tatt fra kontoen din. Hvis du er usikker på om betalingen var vellykket, kan du sende en e-post til støtteteamet vårt på info@trionic.com, så kan vi undersøke det for deg, eller du kan ringe banken din for å sjekke om midlene faktisk har forlatt kontoen din.
Vi er glade for at vi kunne hjelpe deg. Takk for tilbakemeldingen din!
Vennligst gi oss tilbakemelding eller spør oss via:
- +46 8 522 100 50
- Chat with us
- Send a mail
Les og oppdag mer om vår rullator av premium kvalitet
Ønsker du å vite mer? Under finner du alt du trenger å lære om våre Veloped og Walkers rullatorer